پرواز در عرش

سامانه فرهنگی آموزشی پرواز در عرش

پرواز در عرش

سامانه فرهنگی آموزشی پرواز در عرش

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۴آذر

شرطی سازی را خود غربی ها تقویت کردند و سال ها بر آن اصرار داشتند سپس آن را رها کرده و در مقابلش موضع گرفتند و اکنون چند سالیست که با آن میجنگند به مانند بسیاری دیگر از نظریات و نگاه هایشان در حوزه علوم انسانی و تربیتی. 

از این نگاه های متفاوت ، متضاد و ناپایدار نمیتوان رویکرد و نظام تربیتی پایدار ، پویا و رو به رشدی را دریافت کرد.

۱۶آذر

یکی از مواردی که بسیار توسط والدین مطرح میشود آن است که فرزندشان اصلا مسئولیت پذیر نیست. من باب مثال میگویند تا جدیت من رو نبینه، کارش رو انجام نمیده. تا روم رو میکنم اونور سریع میپیچونه و از کارش میزنه.

۰۹آذر

راهکار هایی برای حل مشکل عدم تمرکز و حواسپرتی

(بخش اول : باید ها و نباید ها) 

 

 

با توجه به دنیای پیشرفته کنونی و گستره بی نهایت فضای مجازی و حتی فضای واقعی، کاملا طبیعی است که کودکان دچار عدم تمرکز شوند. 

 

متاسفانه حجم اطلاعات ورودی بی نظم و در بستر نامناسب به ذهن کودکان بسیار بالا بوده و این مهمترین عامل عدم تمرکز کودکان نسل جدید است.

در ادامه مطالبی مهم و مبنایی و کاملا اجرایی را بیان خواهیم کرد. 

۰۷آذر

راهکارهایی برای والدین در مقابل عصبانیت فرزندان

 

ابتدا بر رفتارها و برخوردهای خودتان دقت کنید. با شخصیت و ویژگی‌های رفتاری خود آشنا شوید و اگر نیاز به بهبودی دارند، آنهارا بهبود بخشید.

 

۰۷آذر

❌ ممنوعیت تماشای تلویزیون در کودکان تا 18 ماهگی 

 

 

🔸مغز کودکان زیر ۱۸ ماه اینگونه برنامه‌ریزی شده است که با تعامل با دنیای اطرافش یاد بگیرد. کودک زمانی که تلویزیون نگاه می کند درحال هیچ تعاملی با دنیا نیست و این یعنی زمانی که کودک در حال تماشای تلویزیون است در حال تجربه کردن و لمس کردن و بازی نیست، بنابراین در حال یادگیری نیست. آنچه کودکان بیش از هر چیزی در این سن می بایست یاد بگیرند تعامل با آدم‌های اطرافشان است. 

۰۶آذر

تصاویری از مزار آیت الحق و العرفان سید هاشم موسوی حداد

در قبرستان قدیمی کربلا