پرواز در عرش

سامانه فرهنگی آموزشی پرواز در عرش

پرواز در عرش

سامانه فرهنگی آموزشی پرواز در عرش

یکی از بهترین روش های برقراری ارتباط با حقایق دینی و اصول اعتقادی ، بهره بردن از داستان ها و تماثیل است که در این روش میتوان مسائل پیچیده و دشوار را به سادگی بیان کرد تا علاوه بر درک موضوع در مخاطب ، ماندگاری آن نیز افزایش میابد .
در این کتاب سعی شده تا مفاهیم اخلاقی ، اصول اعتقادی و نیز مباحث تاریخی در قالب یک داستان بلند تبیین شود تا بدون ایجاد خستگی به مسائل مختلف پرداخته شود .
داستان مربوط به ماجرای زندگی دو لک لک برادر میباشد که به دنبال حقیقت ، محل زندگی خود را ترک میکنند و در طول داستان که پر است از اتفاقات مختلف ، به مرور با یک سری مسائل مهم آشنا شده و شاهد یک سری از مهمترین حوادث دنیای اسلام میباشند که آن ها را از زندگی حیوانی به طور کامل جدا میسازد .
داستان در چند سفر بیان شده است که هر سفر به معنای رشدی در عقل و درک این دو پرنده میباشد .
شاید به نظر بیاید که بیان مسائل دینی و اعتقادی از زبان حیوانات روش مناسبی نباشد . اما در گوشه های تاریخ ماجرا هایی از این دست بسیار پیدا میشود که بعضاً حیوانات چقدر اثر گذار بوده اند ؛ مانند هُدهُد ، پرنده حضرت سلیمان علیه السلام که به تنهایی مردمی را با پیامبر عصر خود مرتبط ساخت و یا ذوالجناح ، اسب امام حسین علیه السلام که خبر شهادت امام را به خانواده ایشان رسانید .
در پایان پیشگفتار شایسته است از آقای کریم آموزگار قدردانی شود زیرا که کتاب های ایشان نقش به سزایی در ایده پردازی این داستان داشت .


تمام مطالب رمان به صورت فصل به فصل در وبلاگ نشر داده شده است و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع و به شرط عدم کوچکترین تغییری در متن حلال و صحیح است.



حسین شاه محمدی

نویسنده




ورود به بخش رمان، جهت مطالعه