نقش متفاوت مربیان در أمر تربیت (بخش چهارم)
🔶 نقش متفاوت مربیان در أمر تربیت
(بخش چهارم)
🔸 یکی از لازمه های محیط تربیتی، ساختارمندی و قائدهمحور بودن بستر تربیت میباشد.
فلذا میبایست که در منزل (هفت سال اول به صورت غیر مستقیم و هفت سال دوم به صورت مستقیم و هفت سال سوم به صورت همراه با هم) قواعد و قوانینی وجود داشته باشد و بر اساس آن ساختار ها محقق شوند.
🔸 لازم میباشد که یک نفر آن ساختار ها را مشخص و اعلام کند و بقیه اعضای خانواده و همینطور خود آن یک نفر اجرا کننده آن ها باشند.
🔸 با توجه به تفاوت های شخصیتی پدر و مادر و همچنین مسئولیت های مادر در جهت تأمین نیاز های عاطفی و همراهی با کودک، لازم است که این مسئله تنها توسط پدر صورت پذیرد و کودک، خود را تحت ولایت پدر و ساختار تعیین شده توسط پدر ببیند.
🔹 دقت کنیم که این قوانین لازم الاجرا بوده و لذا میبایست که سختگیری در جزئیات آن نداشته باشیم تا بعدا مجبور به کوتاه آمدن نشویم.
🔹 نکته بسیار مهم تفاوت سنین است که به طور خلاصه برای هفت سال اول، کاملا غیر مستقیم بوده و سختگیری زیاد نداشته باشیم
🔹 نکته دوم هم استفاده به موقع از تغافل و نیز برخورد مستقیم بوده که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
🔹 نکته سوم هم آن است که الگو بودن تک تک اعضای خانواده و خصوصا خود والدین در تثبیت این بستر، اثر بسیار مهمی دارد. مگر قوانینی که مخصوص کودکان است.
🔹 و همچنین دقت داشته باشیم که قوانین هیچ نیازی به توجیه و قانع کردن ندارد و همینکه قاون میباشد، پاسخ به چرا گفتن کودکان خواهد بود.
امیرحسین شاه محمدی
#قانون_گذاری
#ساختار_محوری
#ولایت_پدر